POLYGON kvalitní horská kola, silniční kola, dětská kola, elektrokola a sady

O nás

Profesionální broušení a opravy lyží, běžek i snowboardů

Service header

Doba provedení malého a velkého servisu je standardně do 30 minut.

Jako hlavní servisní stroj pro lyže, snowboardy i běžky používáme osvědčený Wintersteiger Micro 71 možností výběru z 4 různých základních struktur, upravený instalací frekvenčního měniče pro ještě širší variabilitu možností tvorby struktur s různou hrubostí a délkou. V případě že máte ovědomí a požadované struktuře domluvte se s obsluhou nebo ji napište do poznámky online objednávky.

Úhlování hran provádíme karamickými kotouči. Standardně úhlujeme na 88° / -2°,

Pokud chcete využít naši službu svoz a rozvoz použijte online formulář "RYCHÁ ONLINE OBJEDNÁVKA SERVISU" s zaplaťte kartou nebo službou PAYPAL. 

Úložné do 5 dnů od sjednaného termínu vyzvednutí je zdarma, (při púřekročení sjednané doby účtujeme sankční úložné 6 - 14 dnů: 500 Kč, úložné 14 dnů a více: 1.000 Kč).

 

Malý servis lyží: (broušení skluznice na kameni , boční i spodní úhlování hrany keramickými kotouči, impregnace voskem)

499

Velký servis lyží: (malý lyžařský servis + oprava rýh ve skluznici natavením hmoty)

649

Malý servis dětských lyží do 129 cm (broušení skluznice, boční úhlování hrany, komplexní tuning hran, impregnace voskem)

399

Velký servis dětských lyží do 129 cm (malý lyžařský servis + oprava rýh ve skluznici natavením hmoty)

499

Seřízení sjezdového vázání na elektronickém stroji s potvrzením

99

Montáž sjezdového vázání s centálním úchytným systémem + seřízení

350
Montáž sjezdového vázání s navrtáním lyže  + seřízení 499

Demontáž sjezdového vázání

99

Oprava skluznice (1x vyseknutí a vlepení skluznice)

249

Voskování lyží nebo SNB na stroji Waxjet  (napuštění skluznice základním voskem + stažení vosku + leštění)

99

Oprava vytrženého šroubu vázání

99

Výměna přezky sjezdové boty

299

Ostatní speciální práce (za 15 minut práce)

150

Montáž běžeckého vázání (Rottefella , Salomon)

299

Voskování běžek (parafín, základ + stoupací vosk) 199

Čistění běžek od starých vosků

199

Malý servis snowboardu standardní (broušení hran z boku, hran a skluznice ze spodu, leštění hran, voskování)

499

Velký servis snowboardu standardní (malý servis snowboardu + oprava rýh ve skluznici natavením hmoty)

649

Ceny jsou uvedeny včetně Dph.

Čištění a oprava skluznice

Přebroušení plochy skluznice na brusném pásu (zr. 80 – 100) bez přítlaku slouží k odstranění starého vosku a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy. Pro dokonalé odmaštění skluznice před její opravou použijeme odstraňovač vosku. Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení nově natavovaného P–tex materiálu s původní skluznicí. Použitím ručních pistolí nebo strojních extruderů Montana nanášíme na plochu skluznice pouze nezbytnou vrstvu taveného polyethylenu. Takto natavená plocha může být okamžitě broušena na brusném kameni, aniž by bylo zapotřebí její zbroušení ručním nářadím.

Základní předbroušení a finální broušení

Ideální optickou rovinu skluznice a spodní hrany docílíme pouze broušením pomocí brusného kamene s konstantním přítlakem a rychlostí posuvu. Dosažení ideální optické roviny je předpokladem pro přesné úhlování hrany – geometrie hrany.
Zpravidla používáme základní lineární nebo křížovou strukturu střední hrubosti, slouží k přiměřenému odběru materiálu z plochy skluznice i hrany (individuálně dle potřeby) a zároveň k odstranění navařeného polyetylenu.
Broušením na brusném kameni docílíme nejlepší kluznou vlastnost skluznice. Pouze brusný kámen nabízí různé variace finálních struktur.

Finální broušení

Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme“ finální strukturu opět použitím brusného kamene s obměnou otáček jeho rychlosti, rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury – orovnání kamene diamantem.
Dle charakteru lyže a sněhových podmínek volíme adekvátní typ požadované struktury – lineární, kombinované a nebo variální.
Na základě změny parametrů jednotlivých proměnných – řezná rychlost, advance a rychlost diamantu, brusná rychlost kamene, rychlost posuvu, nastavení tlakové křivky pro broušení plochy – jsme dále schopni ovlivnit tvar, hrubost a sklon jednotlivých šrafů – „banánků“ (základní skladba struktury). Jednotlivé struktury se dělí na hrubé, střední a jemné. Pro kombinované a variální struktury (závodní program) je důležité dokonalé vyhlazení plochy použitím nižších otáček broušení s minimálním advancem diamantu a nižší rychlosti posuvu slouží k dokonalému vyhlazení skluznice po základním předbroušení a zároveň přípravě pro strukturu závodní. Závodní struktura je rýsovaná pouze jednosměrným broušením špička – patka, 1 cyklus. 

Úhlování boční hrany

Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky.
Boční úhlování hrany – základní úhlování se provádí pomocí brusného pásku v rozsahu 89 – 87°. Správně volený úhel zabezpečuje dokonalému kontaktu hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého oblouku v závislosti na charakteru lyže.
Všeobecnou podmínku úhlování hrany musí splňovat celkový úhel hrany, který není nikdy větší než 88,5°.

Tuning spodní hrany

Konstantní odklon – tuning spodní hrany směrem od podložky je možný pouze na základě přesné roviny skluznice a hrany. Slouží k přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku zejména při jízdě po hraně při carvingovém oblouku, zabraňuje nežádoucímu zařezávání hran. Tuning hrany se provádí v rozsahu 0.4 – 0.8° pomocí paralelních brusných kamenů s konstantním úhlem sklonu, rychlosti posuvu a jeho tlaku. Radiální tuning - proměnlivý úhel (0.4 - 0.8°) odklonu spodní hrany od skluznice. Podstata proměnlivého úhlu odklonu souvisí s možností nastavení většího odklonu hrany v oblasti max. šíře lyže (špička a pata) a naopak v nejužší - středové části pod botou zase pak co nejnižší úhel. Podbroušením – vyleštěním spodní hrany zároveň odstraníme zbytkový otřep vzniklý při bočním broušení. Velikost odklonu záleží na počtu cyklů broušení a nebo tlaku posuvu. Kvalita provedení tuningu spodní hrany nezávisí na šířce lyže v oblasti špičky (nejširší místo).  Kvalitně provedený tuning nezanechá žádnou strukturu na ploše spodní hrany. Tuning se provádí ve stejném směru jako kluzný směr lyže (špička – pata). Úhel podbroušení je konstantní v celé délce lyže. Podbroušení se provádí pouze v celé délce lyže (špička, pata včetně). V případě úhlu podbroušení <=0.8° nedojde k broušení okraje skluznice.

Impregnace a leštění

Samotné broušení je vždy velkým zásahem do jednotlivých pórů skluznice. Základní impregnace je zvláště potřeba k hloubkové ochraně póru a zajištění jeho elasticity.
Ideálním způsobem nanášení vosku je prostřednictvím tepelné voskové lázně, díky které je skluznice schopna absorbovat co největší ale zároveň i nejnutnější množství vosku – při mazání za studena je tato schopnost vyloučena.
Odstranění nadbytečného vosku z plochy skluznice provádíme mechanickým způsobem pomocí nylonových kartáčů a nebo filcových pásů pro polishing, které jsou dostatečně měkké tak, aby nepoškodily – neztupily vrchol úhlu hrany.
V případě dobře zvolené a provedené strukturace skluznice je vosk chápán pouze jako sekundární proces pro impregnaci, nikoli jako způsob, jak docílit výrazné změny kluzných vlastností lyže.
Voskování za sucha - Rotační kartáč je zahříván horkým vzduchem cca 100°C a zároveň napuštěn voskem. Funkcí druhého rotačního kartáče je leštění impregnovaného vosku z plochy skluznice. Voskování tepelnou lázní- Rotační válec se speciální gumovou lamelou po obvodu se ponořuje do horkého vosku, jehož teplota je regulovatelná termostatem. Síla impregnační vrstvy vosku je regulovatelná pomocí stahovací lišty. Následným tahem lyže / snowboardu proti směru rotace válce dochází k přenosu rozehřátého vosku na plochu, ale i do jednotlivých pórů skluznice. Leštění plochy skluznice se provádí po vychladnutí vosku pomocí speciálního fibrového pásu na brusném stroji.

Proč je skluznice se strukturou lepší?

  • Strukturovaná skluznice snižuje tření mezi sněhem a slkuznicí. (povrchem) Podobně jako u pneumatik odvádí struktura skluznice vodu (Film), snižuje odpor a pozitně ovlivńuje i vedení lyže. V závislosti na typu sněhu a způsobu použití lyže tak lze dosáhnout optimálních jízdních vlastností nářadí.


Vliv struktury na skluz dle typu sněhu

V chladném, krystalické sněhu by optimální povrch by měl být co nejplynulejší, aby byl zachován co nejnižší třecí odpor.

neuschnee

V amorfním, mokrém sněhu strukturované povrchy snižují třecí plochu.. Vzdušné kanálky mezi skluznicí a sněhem zabraňují sacímu efektu.

nasschnee

Základní pravidlo zní

Čím studenější je sníh, tím jemnější strukturu volíme.

Čím větší je teplota sněhu tím hrubší struktura bude ta správná.

Tip

Pozor:  Čím hrubší struktura tím horší bude ovladatelnost lyže, při pochybnostech zvolte vždy jemnější strukturu!

Jak strukturu vytvoříme?

schleifstein-resultat

Struktura se vytváří kombinací parametrů

Rychlost otáčení kamene při strukturování

Rychlost běhu orovnávacího diamantu tam a nebo tam i zpět případně i variabilně.

Rychlost běhu kamene při broušení

Rychlost posuvu lyže při broušení.

Orovnávací diamanty

diamanten

Brusné kameny

schleifsteine

Základní struktury

  • Linearní

  • Krížová

  • Kombinované struktury

Linear

Gekreuzt

Gekreuzt

linear gekreuzt schraeg-gekreuzt

Lineární struktura

Křížová struktura

Šikmá křížová struktura

Diamant opracovává kámen jednostraně

Kámen je diamatem opracováván oboustraně

Kámen je opracován oboustraně rozdílnými rychlostmi posuvu

Základní nabízené typy struktur

Linearní

Křížová

LINEAR duplex 300dpi RGB SCHRAEGGEKREUZT duplex 300dpi RGB

-

Adresa provozovny: Klíny 64, Litvínov, 43601. Naleznete nás cca 30 m vpravo vedle horní stanice lanovky. Případné dotazy na tel.: + 420 732 625 861

SNAKE bikes Germany

Taipan herde 5000

Německý výrobce carbonových High-end kol zaměřený zejména na závodníky, hobby nadšence a znalce. Firma sídlí, vyvíjí a testuje kola v Bavorském městešku Chiemgau přímo na úpatí Alp. Snake si kombinací vysoké kvality a atraktivní ceny rychle získává příznivce i za hranicemi německa. Jeho kvality už oceňují závodníci třeba ve Švýcarsku nebo Belgii.

Stavba kol na zakázku

Nabízíme možnost stavby kol na zakázku za ceny srovnatelné s masovou výrobou. 

Vyberte si rám z naší nabídky a my vám připravíme kolo podle vašich představ.

Standardně jsme schopni za výhodné ceny nabídnou osazení z produkce

SRAM kompletní sady (X7, X9 ,XX ,XX1)

DT SWISS vidlice

DT SWISS zapletená kola.

Sedlovky, představce a gripy POLYGON nebo SNAKE CARBON

Tyto komponenty nabízíme také pro úpravy na přání u standardních modelů. Na rozdíl od běžných obchodů jsme schopni tyto součásti a celou "customizaci" zajistit za velice výhodné ceny.

S dotazy se prosím obracejte na email Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Seznam spřátelených cykloservisů

Cedule Bikefix Klíny cela sirka

 

Zde naleznete sezna cykloservisů které považujeme za kvalitní a "internet sale friendly".

Praha a střední čechy

Vlastní svoz a rozvoz. Lze objednat na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Ustecký Kraj

Vlastní svoz a rozvoz. Lze objednat na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Litvínov - Klíny, , Servis a testovací centrum Klíny, Klíny Sportareál, Tel: + 420 773 650 640 

Moravskoslezký kraj

Třinec -  Bike servis - Kufič, Tyra 116 Třinec 1, tel.736617724 (mechanik)

Olomoucký Kraj

Olomouc - GM SPORT SERVIS, Lazecká 115, Olomouc 772 00, Mobil: 777 276 142

Liberecký kraj

Vlastní svoz a rozvoz. Lze objednat na  Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Plzeňský kraj

Vlastní svoz a rozvoz. Lze objednat na  Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Královehradecký kraj

Vlastní svoz a rozvoz. Lze objednat na  Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Jihočeský kraj

Pardubický Kraj

Brno a jižní Morava

Garanční prohlídky a seřízení zdarma lze provádět vždy pouze v servisu ve kterém vám kolo bylo předáno.

Možnosti spolupráce

    Aktuálně nabízíme možnost spoluráce se následující základní charakteristikou

    Servis a výdejní místo

    - vhodné pro živnostníky i hobbíky poskytující kvalitní cykloservis

    1. Zdarma dostanete informační balíček propagačních materiálů.
    2. Máte možnost zakoupit až 4 ks. testovacích kol za zvýhodněné ceny.
    3. Jste uveden na webových stránkách Polygon jako výdejní místo a servis. Zároveň je v eshopu automaticky nabízen jako výdejní místo a naši zákazníci mají možnost si jej vybrat přímo při zadávání objednávky. 

    Dotazy na  Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript  .

    Prodáváme i značky